Kokią mėsą renkasi sveikuoliai?

Kokią mėsą renkasi sveikuoliai?

Dauguma lietuvių savo mitybos raciono be mėsos neįsivaizduoja. Šis maisto produktas mus lydi beveik kiekvieną dieną, nors specialistai teigia, kad mėsą pakaktų valgyti tik 2-3 kartus per savaitę. Dažnai valgant mėsą organizmui bei sveikatai žalos nedarome, bet tik tuo atveju, jei išsirenkame ją atsakingai. Kai prekybos centruose toks gausus pasirinkimas, dažnai suabejojame, kuri mėsos rūšis mums tinkamiausia? Taigi, dalinamės žiniomis bei patarimais, kokias mėsos rūšis rinktis besirūpinantiems savo sveikatai.

Kalakutiena – neabejotinai švari ir sveika

Mėsa atspindi tai, ką minta gyvūnai ar paukščiai, o kalakutai – vieni iš išrankiausių šioje srityje. Jie niekada nelesa sugedusio ar neatpažįstamo maisto, tad rinkdamiesi kalakutieną galėsite net neabejoti, kad mėsa yra švari ir sveika. Taip pat šioje mėsoje gausu aminorūgščių, vitaminų, cinko, magnio, geležies bei fosforo.

Kalakutieną dažniausiai renkasi siekiantys numesti svorio, nes mėsa išsiskiria savo liesumu, joje mažai kalorijų ir cholesterolio. Be to, naudinga žinoti, kad paukščių mėsa yra žymiai lengviau ir greičiau virškinama, nei gyvulių, kadangi joje nėra jungiamojo audinio. Paukštiniai riebalai yra naudingi mūsų imuninei sistemai, šioje mėsoje yra nemažai baltymų (22.5%), naudingų mūsų organizmui. Tad jei sudėtinga bus apsispręsti, kokią mėsą gaminti vakarienei, net nedvejodami rinkitės kalakutieną ir neteks pasigailėti.

Populiariausia pasaulyje – vištiena

Galima teigti, kad vištiena yra populiariausia pasaulyje ir, tikriausiai, nebe reikalo. Ypač lengvai ir greitai paruošiama, liesa, turinti nemažai baltymų ir, žinoma, skani – savybės, patenkinančios kiekvieno sveikuolio lūkesčius. Dietologai teigia, kad tai vienas iš geriausių gyvulinių baltymų šaltinių, reikalingų formuoti raumeniniams audiniams. Vištienoje riebalų ženkliai mažiau nei kiaulienoje, jautienoje ar avienoje, o baltymų – tiek pat ar net šiek tiek daugiau.

Vištienoje apstu B grupės vitaminų, kurie aktyvuoja riebalų, angliavandenių bei riebalų apykaitos procesus. Vitaminai B2 ir B6 gerina odos, nagų ir plaukų būklę, vitaminas B9 apsaugo nuo mažakraujystės, o vitaminas B12 gerina nuotaiką ir miego kokybę. Tad rinkdamiesi vištieną ne tik pasirūpinsite savo sveikata, lengviau atsikratysite papildomų kilogramų, bet ir suteiksite naudos savo išvaizdai bei gerai nuotaikai.

Savęs palepinimui – jautiena

Maistinga, lengvai virškinama bei ypač naudinga sportuojantiems – pagrindinės jautienos teigiamos savybės, kurias verta žinoti. Mėsoje gausu B grupės vitaminų, cinko ir geležies. Įdomu tai, kad mėsoje itin daug galima rasti būtent moterų organizmams vertingų medžiagų.

Visgi, jautienos nugarinė laikoma vertingiausia bei sveikiausia dalis, tačiau ji taip pat yra ir pakankamai brangi. Tokiu atveju galima rinktis jautienos išpjovas, kurios šiek tiek pigesnės, bet savo gardumu nei kiek neatsilieka nuo nugarinės. Gaminant bet kokią mėsą svarbu prisiminti, kad ypač reikšmingas ir jos gaminimo būdas. Net jei pati liesiausia mėsa bus kepta dideliame riebalų kiekyje, su įvairiausiais riebiais padažais pagardinimui ir t.t. jos vertė mūsų organizmui išnyks. Mėsą kepkite orkaitėje, troškinkite garuose ir mėgaukitės jos lengvumu neapkraunant skrandžio bei gerinant savijautą.